Pages

Wednesday, December 14, 2011

Koyak dan Menang

As salam... 

aku nak nak kongsi satu pengalamaan...masa tu tesco seremban 2 baru je dibuka. selang 2 ke 3 minngu kemudian aku baru berpeluang nak pergi ke sana.....jadi masa aku jalan-jalan kat tesco tu , aku didatangi/disapa oleh gadis melayu....lupa pulak nama dia sapa....aku namakan dia sebagai Siti jela eh....Siti cakap cuma mengisi borang survey mereka dan sebagai balasan aku akan diberikan cenderamata berupa mug. Aku bertanya padanya untuk kepastian yang aku hanya perlu mengisi form tanpa membayar apa2.. 

lepas je aku isi form dan bagi kat Siti, dia pon mulalah keluarkan kad. Siti minta aku koyakkan je kad tu..setelah koyak apa yang aku nampakla gambar di dalamnya...

Aku orang bertuah yang ke 8.
Belakang - gambar Ah So yang beli barang beribu2 sambil tunjuk thumbs up


Hadiahnya induction cooker yang diorang jual pada harga RM3,288.00 dan air purifier yang diorang jual pada hargaRM2,888.00 serta potongan RM100 untuk mana-mana barangan mahal atau murah yang bakal aku beli nanti. Siti kata murah ek 2 benda ni? Betul ke free? Bila aku bukak aje kertas tu, Siti yang over-excited konon.. lalu berlakon (padahal kes ni sama mcm kad gores dan menang) konon2 dia sangat terkejut dengan nasib aku yang sangat ong hari ni sebab kebanyakan orang cuma menang periuk nasi dan voucher atau paling teruk ialah tulisan 'TERIMA KASIH'. Lepas tu dia panggil beberapa kawan yang sama-sama ada di sekitar booth tu dan salah seorang nama dia Apek call manager dia (konon) sebab dia pelik dengan 2 hadiah yang aku dapat... "Betul ke kad ni ada 2 hadiah besar?" Beriya-riya Apek suruh aku dengar conversation dia dengan manager dia. Siap serah phone tu kat aku dan minta cakap ngan manager dia. Aku cakap pon lebih kurang jela.....Padahal aku dah bosan n... Aku tak excited langsung. Aku dah rasa bosan dan tanya  "Apa saya perlu buat sekarang?"


"Abang kena beli mana-mana produk kita, saya tolak RM100 dan serta merta abang bawak balik 2 hadiah free ni."

"Meh tengok apa produk ada..."

Yang ada cuma 6 (ENAM) barang dalam kedai dorang.... aik??? ni je ke yang ada.

Microwave Oven RM3,388.00
Vacuum Cleaner RM2,880.00
Induction Cooker (2 kepala) RM3,288.00
Air Purifier RM2,888.00
Water Treatment RM2,999.00
Set Periuk Belanga RM2,888.00



Induction Cooker, Air Purifier brand Roset


Semua barang yang diaorang jual mahal-mahal...xda pon harga yang bawah RM100...Apek tu pulak cakap nak pow aku belanja KFC sbb aku dapat voucher  yang tersangatla murahnya. Aih, dahla jual barang yang harga mahal nak mampus. Ada hati lagi nak pow...wah banyak cantik...Aku pon lagi mulala keluarkan ayat-ayat mengelak. Tapi susah gak nak lepaskan diri masa tu..Akhirnya berjaya juga lepas sejam lebih bersesi-soal jawab. Dalam hati aku cakap, yg budak melayu tu pergila cari kerja lain, jangan kerja yang menganiaya orang lain. Ish..Ish...
  
Kadang-kadang masa aku g jejalan kat Giant Senawang, modus operandi yang sama juga diaorang ni buat kat luar pintu masuk Giant tu. Sedih diaorang ni, cari rezeki dengan memperdayakan orang lain.

No comments:

Post a Comment